junior5000.reismee.nl

Weer op reis

Weer vertrokken Bitterfeld, Duitsland, 9-8-2016

Beste familie, vrienden en kennissen. Ja jullie lezen het goed, na ruim drie en een halve maand weer een berichtje van ons.

Bij het laatste bericht zaten we nog in Portugal, waarna we via Spanje, Frankrijk en België drie maanden geleden Nederland binnen zijn gereden. We vielen met onze neus in de boter, want de dag daarop was Bart (schoonzoon) jarig. De dag daarna reisden we af naar Haarlem, waar we met broer en zus plus familie naar de boom zijn geweest waar zij de as van mijn moeder, die tijdens onze reis was gestorven, hadden uitgestrooid. Olga en ik hebben een aantal nummertjes gespeeld op de cello en ik heb nog een gedicht voorgelezen. De dag daarna snel naar Nijmegen naar Natascha, Ferdi en de kinderen, zo ook als bij Lotte en Bart was hier de ontvangst warm en spontaan en we hebben de drie maanden dat we in Nederland waren heerlijke momenten en gesprekken met ze gehad en ook de ontvangst bij Marga was hartverwarmend. De periode dat we daar weer mochten staan was er een van om niet te vergeten, af en toe een praatje en een klusje en een hapje eten. Alsof we niet weg waren geweest, maar natuurlijk moesten we onze belevenissen wel even kwijt.

Na ook weer een spontane ontvangst gekregen te hebben van Chajim (onze cello leraar) en zijn familie hebben we in deze periode weer cello les van hem gekregen en mochten in het ensemble ook weer meespelen, waar we ook allervriendelijkst werden ontvangen. Ook daar was het gevoel alsof we niet weg waren geweest. Bij het afscheid kregen we nog wat extra muziekstukjes mee om tijdens onze reis weer aan te kunnen werken.

Ook zijn die drie maanden een periode geweest van klussen en dat ging niet altijd even gesmeerd met al die regen. De ommekeer kwam toen Natascha en Ferdi met de kinderen op vakantie gingen en wij bezit namen van hun woning, waar we meteen op de twee honden en de kat konden passen. Toen brak ook het mooie weer aan en konden we flink aan de camper werken en na haast twee jaar was en is de camper eindelijk waterdicht dankzij meneer Bison met zijn rubber seal. We hebben het hele dak maar gedaan en ook de badkamer maar meegenomen die Olga meteen maar heeft geschilderd. Die ziet er weer puik uit. Ook hebben we onze watertank vernieuwd en tussendoor natuurlijk veel contact gehad met de kinderen en kleinkinderen en we hebben gelukkig ook nog wat tijd gehad om wat vrienden te ontmoeten ook al hebben we er velen niet ontmoet. Drie maanden lijkt lang, maar ze waren ook hectisch en zeker in het begin viel het niet mee.

6 augustus, na gezamenlijk koffie te hebben gedronken met taart die Natascha had gemaakt, vertrokken we richting Duitsland en morgen zullen we de grens met Polen oversteken om zo een bezoek te brengen aan de Baltische staten en Rusland en verder zien we wel. We zullen jullie weer op de hoogte houden van onze belevenissen en wensen jullie al het goede. Jullie begrijpen dat dit verslag zeer beknopt is, maar anders zou het meer een boekje worden dan een verslag om jullie op de hoogte te houden van ons wel en wee.

Liefs, Olga en Roelof

Erica

3 maanden NL en niet eens op de Kiezel langs geweest?? ????????

Hermien en Co

Een hele goede reis en we kijken naar jullie verslagen uit.

Marjon

fijn weer iets van jullie te vernemen! Heel goede reis! Geniet ervan! Hoe gaat het met de honden?