junior5000.reismee.nl

De Waterval van Ouzoud

Een dag uit het dagboek van Olga (Ouzoud 2015-05-03)

Vanmorgen ben ik met de honden naar de snelstromende rivier gelopen en waarachtig Harrie was er als eerste in…… Tegen de steile kant opklimmen lukte alleen Bobo. Harrie moest een eind verderop zwemmen. Dat het een woeste stroom was maakte hen eigenlijk niets uit. Bobo wou alsmaar spelen met Harrie in het water, maar die had daar even geen trek in.

Weer een snoeihete dag (ongeveer 44 graden) en door de bewolking ook vrij benauwd. De hele dag heeft in de camper de ventilator aangestaan en dat scheelde wel iets.

s ‘Avonds na de soep zijn wij naar de watervallen gelopen. Onze Duitse buren hebben we gevraagd een beetje op de honden te letten. De weg ernaar toe liep in trappen omlaag en was bezaaid met kleine winkeltjes, restaurantjes en helaas ook met enkele opdringerige koopmannen. Met een ijsje in de hand c.q. in de mond hebben we het hele traject afgelegd. Wat was het indrukwekkend! En weer geen fototoestel meegenomen! Er zaten zelfs Berber apen op de steile rotsen rondom ons, die hier in het wild nog leven en nauwelijks zichtbaar zijn door hun schutskleur. Wat een watermassa en frisse nevel, wat overdag een voortdurende regenboog oplevert.

Het bleef erg lang warm s ’avonds. Uiteindelijk met 29 graden de bedden gemaakt en nu maar eens kijken of het slapen wil lukken……