junior5000.reismee.nl

weer aan het reizen

Weer aan het reizen. Onati (Baskeland) 08-09-2017

Ja, we zijn weer vertrokken, na een mooie periode van 2 maanden in Nederland geweest te zijn. We waren weer welkom bij Marga en stonden daar deels op een groot vrij weiland waar voorheen het paard van Kees stond. Het ging weer goed met Marga en dat konden we ook goed aan haar merken, het was heerlijk om weer even bij haar te zijn. En voor de rest hebben we veel tijd doorgebracht met de kinderen en kleinkinderen en heerlijk kunnen genieten van de pasgeboren Dunja. Als je het over Dunja hebt dan zeg je gelijk; opgeruimd, blij, lachen en alert. Natascha, Ferdi en de kinderen zijn nog 5 dagen gaan varen zodat we daar nog op de honden konden passen en zo nu en dan aan onze camper konden werken, wat we ook veel hebben gedaan. Later tijdens onze activiteiten in de stad hebben we nog een bezoekje gebracht aan Natascha bij foto Verwey, waar zij nu werkzaam is. Zo ook in de periode dat Lotte en Bart met Dunja een weekje aan het kamperen waren hebben we daar voor het huis heerlijk kunnen klussen. We hebben de hele camper geschilderd en hij ziet er weer een stuk mooier uit. Ook aan ons watersysteem hebben we weer wat aanpassingen gedaan. Toen Lotte en Bart terug waren heeft Olga regelmatig met Lotte samen in de tuin gewerkt met als regelmaat plantjes halen, planten en tot de ontdekking komen dat er nog meer plantjes moesten komen. Ook hebben we een simpele sproei installatie aangelegd. Pas later in de periode hebben we familie, vrienden en kennissen ontmoet en zoals dat altijd gaat ook weer niet iedereen. Tegen de tijd dat we weer gepland hadden te vertrekken moeten er altijd weer zoveel dingen gebeuren dat we in tijdnood kwamen. Wel hebben we gelukkig nog 1 avond cello kunnen spelen in het ensemble van Chajim. Ik heb nog een afspraak kunnen maken met onze huisarts om onze medicijnenlijst door te nemen en een heerlijk gesprek gehad over alles en nog wat. We wilden deze 2 maanden ook gebruiken om nog een hond te zoeken, maar zoals vroeger dat je naareen asiel kon gaan en een hond uitkoos zo werkt dat niet meer, alles is landelijk georganiseerd dus als je een leuke hond op de site vindt kan het zijn dat je naar de andere kant van Nederland moet. Via Natascha werden we op de site van dieren zonder grenzen geattendeerd en dus Olga en ik snuffelen tussen alle fotootjes en daar zagen we Beto, een boxermix, die zat al 4 maanden bij een opvanggezin. Wij ons aanmelden en na veel heen en weer gemaild te hebben en een persoonlijk gesprek gehad te hebben zou hij overgevlogen worden vanuit Spanje naar Eindhoven. Echter 2 dagen van tevoren kregen we bericht dat de mensen waar Beto verbleef hem niet meer konden laten gaan, ze waren te veel aan hem gehecht, dit was balen. Maar na regelmatig contact met de organisatie, waarin Annemarie een voortreffelijke rol speelde en na haar vakantie met King aan kwam zetten, een grote hond die toen nog in Portugal verbleef. Wederom door de foto en de beschrijving van hem vielen wij voor hem en waren op slag verliefd, ja dat kan soms snel gaan. King zou na een week aankomen op Schiphol……. dus niet. De vliegmaatschappij had maar besloten om de maat van de benches te verkleinen en de verantwoordelijke man in Portugal wilde hem op die manier niet laten vervoeren, maar hij was wel bereid ons tegemoet te komen rijden als we tenminste die richting op kwamen, dus wij hebben maar afgesproken in Noord Spanje in het prachtig natuurgebied Barrio Aldura. Daar kwam hij afgelopen dinsdagavond aan. Vandaag is de derde dag dat we King in ons midden hebben en het is oké, hij begint te wennen, te reageren op Bobo en op ons.

Monique

Wat heerlijk weer van jullie te horen! Wat fijn van de hond, Lotte, kleinkinderen en dat jullie weer heerlijk op weg gaan en echt jullie draai met het reizen gevonden hebben he?!
Liefs

Ria en John

Fijn dat jullie er weer een hond bij hebben. Veel geluk en plezier ermee en plaats snel een foto van hem! Een goede reis en wij blijven jullie volgen! Groet

Olga en Roelof

Dank jullie voor lieve reacties.

Ingrid

Gefeliciteerd met de nw hond en hopelijk veel geluk met m. Verder weer een goede reis ?

Olga en Roelof

Dank je wel Ingrid, King went al aardig. Morgen gaan wat oefennen met los van de riem.

Marjon

wat een leuk verslag, weer! Ben benieuwd naar King, komt er een keer een foto? En een goede reis voor jullie!!

Olga en Roelof

Dag Marjon, ja hoor we zetten spoedig een foto van hem op het blog.